Większe miasto – lepsze efekty
Antykwariat może być ciekawym i dochodowym biznesem, ale tylko wtedy, jeśli uda się spełnić kilka warunków. Przede wszystkim bardzo ważna jest lokalizacja. Działalność antykwaryczna ma sens wówczas, gdy mamy dostęp do możliwie szerokiej grupy potencjalnych klientów.
To oznacza, że najlepszym miejscem są duże miasta i ruchliwe centra miast. To zresztą pewna prawidłowość, którą da się zaobserwować w sporych metropoliach. Najlepiej zaopatrzone i budzące najwięcej zainteresowania antykwariaty działają przy głównych i najbardziej uczęszczanych ulicach, przez co może tam zajrzeć więcej osób.
Taka lokalizacja sprawia także, że punkt łatwiej jest znaleźć, co dla klientów ma duże znaczenie. Spore miasto to również większe szanse na to, by nawiązać współpracę z kolekcjonerami oraz marszandami. Swoje kolekcje posiadają zazwyczaj zamożni przedsiębiorcy, którzy stale szukają nowych fantów dla swojego zbioru.
Nawiązanie dobrych stosunków z dobrze zaopatrzonym antykwariatem może być dla nich świetną opcją.