Kondycja rynku haute couture a projektanckie ubrania w sieciach handlowych
Już dawno czołowe domy mody, zajmujące wytwarzaniem się odzieży haute couture, czyli limitowanej, dostępnej tylko w pojedynczych sztukach i często ręcznie szytej na zamówienie, zrozumiały, że nie dadzą rady utrzymać się na rynku, oferując produkty tylko tak luksusowe. Dlatego starają się dywersyfikować ofertę i kierować jej różne segmenty do różnych grup klienckich. Właśnie z tego powodu chociażby Armani ma kilkanaście linii odzieży, np. Giorgio Armani.
Są to produkty o różnej jakości i cenach, jednak wszystkie łączy design na najwyższym poziomie oraz oczywiście ponadczasowe logo legendarnego projektanta. Podobnie jest z Dolce & Gabbana. Niewielu wie, że produkty marki, oznaczone skrótowym logo D&G to tańsza, budżetowa wersja projektów legendarnego duetu designerów. Prawa rynku powodują, że domy mody muszą działać w ten sposób, aby przetrwać i dostosować się do zasobów portfeli przeciętnych klientów.
Inaczej musiałyby się skazać na bankructwo.